Skocz do zawartości

Witaj Nieznajoma :)


Zdjęcie

BIEGANIE A JAZDA NA ROWERZE - CO LEPSZE NA ŁYDKI

Rozpoczęty przez meri99 , Jul 09 2013 12:26 PM

- - - - -

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
  • 11 odpowiedzi w tym temacie

    meri99

    Napisano 09 July 2013 - 12:26 PM

    Moim problemem są szerokie łydki, do tego gdy zaczełam biegac od maja zauważylam że zeszczuplały, od kilku tygodni zaczelam również jezdzic na rowerze bo sprawia mi to większa przyjemnośc niz bieganie, i łydki zaczęły rozrastac sie jak szalone! Co moge robic źle??? Gdy jeżdze na rowerze staram się naciskać pedał z pięty (bo podobno to pomaga w nie-rozrastaniu się mięśni). Może odstawić rower i wrócić do biegania? Lub jeżdzić na najniższej przerzutce?

    Terkowska

    Napisano 21 December 2016 - 11:53 AM

    Jak dla mnie jedno i drugie jest dobre



    beecia

    Napisano 23 December 2016 - 02:05 PM

    Na łydki? Chyba najlepsze wchodzenie po schodach.



    kiniania

    Napisano 05 June 2017 - 10:52 AM

    Troche stary wątek ale odświeże bo temat chyba nie został wyczerpany. Ja słyszalam ze to rozrastanie łydek na rowerze to bujda na resorach ale skoro tobie tak sie zrobiło to moze faktycznie coś w tym jest… chyba ze od czegoś innego i zbieg okolicznosci po prostu,nie wiem. ja sie zastanawiam nad kupnem rowera stacjonarnego, w mojej sytuacji przy dwójce małych dzieci to by było dobre rozwiązanie. Efekty podobno sa porównywalne, to prawda?



    Ania_ABCfitness

    Napisano 08 June 2017 - 11:00 AM

    Jazda na rowerze wpływa na kształt łydek, pomaga je wysmuklić wyrzeźbić, ale nie rozrosnąć się. Generuje zbyt małe obciążenie, żeby zbudować masę mięśniową, więc bez obaw można kontynuować ten rodzaj aktywności. Jeśli wciąż mamy obawy, starajmy się nie przesadzać z treningiem (pedałować ze średnią intensywnością) i dawać organizmowi czas na regenerację. Jeśli chodzi o technikę, w celu wysmuklenia łydek lepiej naciskać na pedały samymi palcami, nie piętami, jak napisała meri99. Innym sposobem na upiększenie łydek jest skakanka, która świetnie sprawdza się jako rozgrzewka.

    Jeżeli chodzi o efekty osiągane w czasie jazdy na rowerze stacjonarnym, są porównywalne z tymi, jakie możemy uzyskać, pedałując na klasycznym rowerze. Przy ograniczonych warunkach czasowych (jak w przypadku opieki nad małymi dziećmi) zakup sprzętu do domu to bardzo dobry ruch. Trzeba tylko wybrać urządzenie jak najlepiej dostosowane do naszych potrzeb. O tym, jak to zrobić, czyli na jakie elementy zwrócić uwagę przy zakupie, piszemy na naszym blogu: https://www.abcfitness.pl/czym-kierowac-sie-przy-kupnie-rowerku-treningowego-ba19. Jestem pewna, że informacje, jakie tam znajdziesz, pomogą Ci w podjęciu decyzji. Gdybyś miała jeszcze jakieś pytania, zapraszam do kontaktu. Postaram się pomóc :)



    kiniania

    Napisano 12 June 2017 - 11:59 AM

    Juz zdecydowałam ze jak kupie rower to magnetyczny bo to chyba coś pośredniego- dobry sprzet w dobrej cenie. Poza tym zależy mi żeby cicho pracował bo czas mam tylko wtedy jak bliźniaki śpią a czytałam ze mechaniczne głośno chodzą. Ale o tych pozostałych elementach to nie wiedzialam, dziękuje. Poprzeglądam sobie oferty, jak coś znajde to dopytam



    domi_sadi

    Napisano 13 June 2017 - 08:14 AM

    To i ja sie przylącze do rozmowy o łydkach,ja mam ogolnie problem bo mnie bolą po bieganiu. Myślałam ze tylko na początku, że zwyczajne zakwasy ale biegam już od marca gdzies i regularnie jak pobiegam dłużej niż pół godziny to normalnie takie pieczenie czy szczypanie nie do wytrzymania. Przechodzi przeważnie niedługo ale mimo wszystko dopytam czy to jest normalne może wiecie



    tulia23

    Napisano 13 June 2017 - 01:11 PM

    Moim zdaniem to i to dobrze się sprawdzi. Na takie wyprawy przyda się dobra torba lub plecak. Mi się podobają torby vintage, gdzie widziałam fajne propozycje na: supergalanteria.pl . Zawsze jest gdzie spakować wszystkie potrzebne rzeczy do jazdy na rowerze. Sprawdzają się takie dodatki też dobrze potem na wyjścia czy różne wyprawy. 



    beecia

    Napisano 14 June 2017 - 10:26 AM

    Na łydki to chyba rower. Ja bym jednak polecała chodzenie po schodach na palcach.



    Ania_ABCfitness

    Napisano 20 June 2017 - 08:45 AM

    To i ja sie przylącze do rozmowy o łydkach,ja mam ogolnie problem bo mnie bolą po bieganiu. Myślałam ze tylko na początku, że zwyczajne zakwasy ale biegam już od marca gdzies i regularnie jak pobiegam dłużej niż pół godziny to normalnie takie pieczenie czy szczypanie nie do wytrzymania. Przechodzi przeważnie niedługo ale mimo wszystko dopytam czy to jest normalne może wiecie

    Takie problemy wynikają przeważnie z przeforsowania. Może za szybko albo za długo biegasz w stosunku do swoich możliwości. Trzeba stopniowo przyzwyczajać organizm do wysiłku, inaczej może zareagować bólem, a nawet kontuzją. Utrzymujący się ból łydek po bieganiu może być też objawem poważniejszego schorzenia, ale żeby się o tym przekonać, najlepiej skonsultować się z lekarzem specjalistą, który wykluczy ewentualne przeciwwskazania i być może znajdzie przyczynę dyskomfortu. Ze swojej strony proponuję Ci przede wszystkim porządną rozgrzewkę przed bieganiem, rozpoczynanie od truchtu, stopniowe przyspieszanie i ponowne spowalnianie przed końcem. Pij dużo wody, zakładaj odpowiednie obuwie, próbuj rozmasować bolące mięśnie albo obłożyć je lodem. Przede wszystkim jednak zasięgnij opinii medycznej, aby przekonać się, że to nic poważnego.



    Hammi

    Napisano 13 July 2017 - 01:58 PM

    Fajnie :) Dzięki wielkie za wszystkie sprawdzone porady w tym temacie :)


    Były rzeczy, które chciałam mu powiedzieć. Ale wiedziałam, że to go zrani. Więc stłamsiłam je w sobie, pozwalając, by raniły mnie.


    icecream

    Napisano 13 August 2017 - 08:35 AM

    Ja uważam, że najlepszy na nogi jest rower. Może warto kupić sobie rower stacjonarny i ćwiczyć w domu? Moim zdaniem jest to całkiem dobry pomysł. Dobrą ofertę na rowery stacjonarne znajdziesz na stronie https://www.asport.p...ery-treningowe/.