Skocz do zawartości

Witaj Nieznajoma :)


Zdjęcie

Zakwasy!

Rozpoczęty przez Kate404 , Aug 01 2011 07:03 AM

- - - - -

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
  • 39 odpowiedzi w tym temacie

    asap

    Napisano 29 April 2015 - 06:37 PM

    Ja masuję zakwaszone mięśnie na tych wałkach z http://www.blackroll.com.pl/, dostałam je kiedyś na urodziny bo uwielbiam trenować a zawsze w domu skarżyłam się na zakwasy i ogólnie przemęczone mięśnie (takie uczucie ciężkości, a czasem drętwienia). No i teraz masuję się pare minut przed treningiem i pare minu po i czuję się lepiej, lżej, a przy okazji jak już te mięśnie nie są tak spięte, to na przykłąd nogi stają się też bardziej rozciągnięte.

    Amanda

    Napisano 29 April 2015 - 07:28 PM

    Ja masuję zakwaszone mięśnie na tych wałkach z http://www.blackroll.com.pl/, dostałam je kiedyś na urodziny bo uwielbiam trenować a zawsze w domu skarżyłam się na zakwasy i ogólnie przemęczone mięśnie (takie uczucie ciężkości, a czasem drętwienia). No i teraz masuję się pare minut przed treningiem i pare minu po i czuję się lepiej, lżej, a przy okazji jak już te mięśnie nie są tak spięte, to na przykłąd nogi stają się też bardziej rozciągnięte.




    Ciekawostka - ból po ćwiczeniach, czyli tak popularnie zwane "zakwasy" to w rzeczywistości DOMS, czyli opóźniona bolesność mięśni.
    Kiedyś sądzono, iż jest ona spowodowana przez wydzielający się w mięśniach kwas mlekowy, stąd nazwa "zakwasy". Problem w tym, że kwas mlekowy stosunkowo szybko się wchłania, bo o ile się nie mylę w jakieś 24h, a "zakwasy" wychodzą później, do 48.

    Black rolle są super formą do rozciągania, ale ogólnie nie są stworzone do zakwasów, a do tzw. Trigger Points - punktów spustowych naszych mięśni.
    Zdarza się, że tkanki mięśni zawiązują się w supełek, przez co w to miejsce nie dociera krew. To jest trigger point. Mięsień ma obniżone możliwości, a podczas rozciągania boli.
    Jeśli poddajecie się zabiegom rollowania blackrollami, mogą zdarzyć się dwie rzeczy:
    1) będzie to dla was przyjemne, nie odczujecie dyskomfortu - mięśnie nie mają problemu
    2) będzie to dla was pioruńsko bolesne - mięśnie mają punkty spustowe

    Raczej nie rollowałabym mięśni przed treningiem, ale po jak najbardziej. :)

    Kaszanka

    Napisano 27 May 2015 - 10:47 AM

    Nie zawsze ból po ćwiczeniach to zakwasy. Czasem może to być coś poważniejszego. Jeżeli ból nie ustępuje przez kilka dni warto skonsultować się ze specjalistami.

    Amanda

    Napisano 27 May 2015 - 03:31 PM

    Nie zawsze ból po ćwiczeniach to zakwasy. Czasem może to być coś poważniejszego. Jeżeli ból nie ustępuje przez kilka dni warto skonsultować się ze specjalistami.


    Dlatego warto być świadomym, czy to ból mięśniowy czy kostny czy inny...

    Cultowa

    Napisano 18 January 2016 - 11:23 AM

    Zakwasy występują przeważnie tylko po przerwach w treningu, czy też na początku. ;) Jeśli występują dłuższy czas to być może jest to inny ból, albo przesadziłeś z treningiem.



    Cultowa

    Napisano 18 January 2016 - 11:24 AM

    Przepraszam, jak usunąć post? Bo dodałam przez przypadek 2 razy niepotrzebnie. :)



    Wozia

    Napisano 18 January 2016 - 02:10 PM

    Jestem tu nowa, ale dodałam ten post żeby popróbować i chyba się nie da. :) Także poczekaj, może moderator zauważy i usunie jeden z nich. :) Ewentualnie tragedii nie ma, niech siedzą dwa. :D albo po prosut zgłoś go.



    Kate404

    Napisano 18 January 2016 - 02:28 PM

    No też dodałam za dużo razy :) na pewno jak moderator zauważy to usunie :)



    Tryszka

    Napisano 18 January 2016 - 02:32 PM

    Przepraszam, jak usunąć post? Bo dodałam przez przypadek 2 razy niepotrzebnie. :)

    Tak jak zostało wspomniane, tylko moderator może usunąć post czy temat. Właśnie dostałam zgłoszenie i już usunęłam :) w razie jakichkolwiek pytań proszę do mnie pisać na priv.



    Mikomed

    Napisano 01 February 2016 - 10:22 AM

    No i dobre. :) Też mnie to myli czasem tutaj, że jak klikasz żeby dodało i nie zmienia się strona i się wydaje, że się nie dodało. :)



    Ikaa55

    Napisano 14 April 2016 - 07:26 AM

    Ćwiczenia niestety zawsze wiązały się u mnie ze sporymi zakwasami, tym bardziej, że moja aktywność fizyczna nigdy nie była duża. Jeśli szukacie czegoś na zakwasy możecie zerknąć tutaj http://mangopress.pl...bre-na-zakwasy/ . Ja zawsze kiedy się przetrenuję staram się uzupełniać poziom elektrolitów, nacierać obolałe miejsca maściami rozgrzewającymi i pić dużo wody. Chociaż najlepszym remedium na zakwasy byłoby pewnie zachowanie umiaru i nie obciążanie się zbytnio ćwiczeniami.



    Terkowska

    Napisano 22 April 2016 - 12:28 PM

    Jak się odpowiednio przeprowadzi rozgrzewkę, to nie powinno być problemów z zakwasami.



    darek284

    Napisano 12 July 2016 - 07:09 PM

    Jak Twoje ciało przyzwyczai się, to i zakwasów nie będzie. Nic tylko trenować.....


    Kto pierwszy guzik chybi, ten już nie da sobie rady z zapinaniem


    misa

    Napisano 28 July 2016 - 10:39 AM

    Zakwasy są męczące ale znaczy, że dużo się pracowało, więcej niż zwykle, mięśnie rosną.


    Zamów tabletki na odchudzanie i nie męcz się już z nadwagą  :)


    kader

    Napisano 03 August 2016 - 03:45 PM

    Na zakwasy nic nie poradzisz. Mają być i już



    Terkowska

    Napisano 12 August 2016 - 01:09 PM

    Ale można ich uniknąć a przynajmniej zminimalizować, dlatego dobra rozgrzewka jest tak ważna.



    Ikaa55

    Napisano 14 September 2016 - 10:09 AM

    Elektrolity to podstawa i jeszcze można do tego dołączyć magnez i witaminę D3. 



    cass

    Napisano 21 October 2016 - 09:18 AM

    Ja próbowałam blackrolla i rzeczywiście nie jest zły ale u mnie jeszcze lepiej się sprawdził http://acuball.pl/ bo tam oprócz masażu dochodzi jeszcze ciepło. Acuballa się nagrzewa przed ćwiczeniami i u mnie to dawało super efekt właśnie na zakwasy, obolałe po treningu mięśnie itd.



    liseek

    Napisano 07 November 2016 - 12:22 PM

    jeszcze jak chodziłam na siłownie to mój "opiekun" zawsze mówił, że żeby nie mieć zakwasów wystarczy pić wodę podczas ćwiczeń i o dziwo to działało :)



    maja25

    Napisano 09 May 2017 - 08:38 AM

    Chyba każdy kto ćwiczy ma od czasu do czasu problem z zakwasami :) Pamiętać trzeba, że u osób aktywnych ważna jest regeneracja mięśni. Pomocne mogą być w tym preparaty magnezowe takie jak Zechsal Magvita - https://magvita.pl/s...y=zechsallsport . Wygodna do stosowania forma sprawia, że bez problemu można je zastosować po każdym treningu.





    Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

    0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych